Een prachtig slot

Jojootje 09 oktober 2020
De titel van mijn recensie mag je gerust in beide betekenissen zien. Niet alleen kent Lora’s verhaal in Night Thinker een ontknoping om U tegen te zeggen, ook het slot, of te wel kasteel, wat een betere woordkeuze is gezien er geen gracht omheen loopt, is ook in deel 2 weer zeer mooi vorm gegeven, zowel binnen als buiten de kasteelmuren. De spanning is zeer goed opgebouwd met plots die zelfs een getrainde Sherlock Holmes-lezer niet kan voorspellen, maar die wel super knap ineen zitten en die eigenlijk vooraf al in het boek subtiel getipt werden. Het einde is dan ook zowel magisch als realistisch. Het is een verhaal dat in de positieve zin aan je blijft kleven, waarna je het niet over je hart krijgt om diezelfde dag nog in een andere leeswereld te duiken. Ikzelf kan alvast niet wachten op een volgend boek van Luna, dat is dan ook meteen het enige waar ik me na dit boek aan stoor: dat ik de release datum van dat volgend boek nog niet ken, want zelfs al is het dan weer een heel andere leeswereld en misschien zelfs met een ander soort verhaal, ik ben er van overtuigd dat ook deze op hun manier perfect zullen zijn.

Meer recensies van Jojootje