Een spannend vervolg dat je meesleurt vanaf pagina 1

Jojootje 12 december 2023
Waar het eerste boek rustig op gang kwam, is dit tweede boek spannend vanaf de eerste pagina. Lara sleurt je meteen mee in Rémi’s wereld en de nieuwe mysteries in het Creodroom waardoor je na elk hoofdstuk weer meteen wilt verder lezen. Wie dacht dat Rémi al in de toekomst leeft, blijft verrast worden. We krijgen samen met Remi een blik op de toekomst die maar blijft uitbreiden. Lara heeft een ongelofelijke fantasie die vaak zo geloofwaardig overkomt dat je haast vanzelf gaat meedromen dat sommige dingen straks ook in onze echte wereld kunnen. Lara weet met dit boek namelijk ook heel sterk enkele stevige thema’s aan te kaarten. Ik denk dat bijvoorbeeld een aantal van ons net als de hoofdpersonages het gevoel kennen van oneerlijkheid als het gaat om mensen die moesten sterven aan een kwaal omdat ze die in hun tijd nog niet konden genezen omdat de wetenschap daar toen zij ziek waren nog niet ver genoeg voor stond, maar nu wel. Ook thema’s die zowat iedereen op een dag meemaakt en lastig vindt, beleven we samen met Rémi en Emma mee, waardoor we gelijk een portie levenswijsheid meekrijgen. Ondertussen leren we samen met Rémi en Emma ook meer over hun eigen verleden en krijgen we nog een snuifje fantasy bovenop de science fiction door met Rémi weer even in Rémigius te veranderen. Een sterk boek over onvoorwaardelijke vriendschap, over goed en kwaad en de soms vage lijn daartussen, over de zoektocht naar jezelf en het loslaten van dat waaraan je niets meer kunt veranderen. Een verhaal over vertrouwen, fascinerende uitvindingen en een vleugje liefde. Ikzelf kan alvast niet wachten om het derde deel te lezen!

Meer recensies van Jojootje