Een spannend jeugdboek waar zelfs volwassenen nog plezier aan beleven

Jojootje 17 oktober 2020
Toen Sandra J. Paul in een Hamley-Livesessie op Facebook tijdens de eerste coronagolf over De Duistere School vertelde, was ik meteen nieuwsgierig naar het verhaal. Bovendien las ik recensies waar in stond dat het boek vaak wel heel erg spannend werd om door 9-jarigen gelezen te worden, dus saai kon het zelfs voor mij als 23-jarige dan toch niet zijn? En inderdaad, zelfs ondanks dat ik al even niet meer tot de categorie 9 tot 14-jarigen behoor, vond ik het een leuk en spannend boek dat ik vaak maar met moeite tijdelijk kon dichtslaan. De spanning wordt dan ook zeer goed opgebouwd en komt tot een mooie climax op het eind. Ik had misschien al snel een lichtblauw vermoeden hoe de plot zou kunnen zijn aan het eind, maar toegegeven, ik zat er nog ver naast. Naarmate ik dichter bij de uiteindelijke plot kwam viel ik van de ene verbazing in de andere, in de positieve zin, want dit verhaal steekt erg goed ineen. Het einde is inderdaad deels open, waardoor ik goed kan begrijpen dat er veel vraag kwam naar een vervolg. Ik ben dan ook zeer blij dat er inmiddels effectief een deel 2 en straks ook deel 3 is en zal deze dan ook zeker lezen.

Meer recensies van Jojootje