Reisverslag en romantiek in 1 verhaal

Jolanda Beekman 04 november 2021
Bell werkt al een aantal jaren als nanny bij Max en Hanna. Op een dag krijgt Bell een verontrustend telefoontje en staat ieders leven op zijn kop.
In dit telefoontje wordt aan Bell gevraagd om aan Hanna door te geven dat haar echtgenoot is ontwaakt. Bell weet niet zo goed hoe ze hier mee moet omgaan en besluit om naar Hanna te gaan.
Het blijkt te gaan om Hanna's eerste man die een aantal jaar in coma heeft gelegen na een ongeluk en nu dus ontwaakt is. Samen met deze man (Emil) heeft ze zoontje Linus. Linus was nog heel klein toen zijn vader een ongeluk kreeg en weet niet van zijn bestaan af. Linus weet niet beter dan dat Max zijn vader is net zoals hij de vader is van zijn tweelingzusjes.

Hanna besluit om samen met Bell en Linus naar het ziekenhuis te gaan en Linus het verhaal te vertellen. Het bezoek loopt echter niet zoals Hanna had gehoopt. Max eist dat Linus tijdelijk bij hem intrekt op een van de eilandjes in Zweden om zijn zoon beter te leren kennen. Onder de voorwaarde dat Bell mee gaat stemt Hanna in met dit verzoek.

Dit was het eerste boek wat ik las van Karen Swan en ik mocht dit boek lezen met de leesclub. Waar ik normaal gesproken veel thrillers en young adult lees heeft dit boek mij positief verrast. Het is heel sfeervol omschreven, zowel het land waarin het zich afspeelt als ook de personages.

Ik ben fan!

Meer recensies van Jolanda Beekman