magisch

Jolanda Beekman 04 oktober 2021
Het boek begint vrij langzaam maar vrij snel begint het een beetje te lopen. Er is in het boek ergens een keerpunt waardoor je redelijk verward lijkt te raken maar dat lost zich vanzelf op. De vergelijking met Harry Potter kan ik zelf helaas niet maken.

Het is een kinderboek, voor zo rond de 13-15 jaar. De zinnen zijn vrij kort en het taalgebruik makkelijk. Voor de volwassen lezers onder ons wordt het daardoor iets te voorspelbaar.

Waar gaat het over:

De 11 jarige Fee is nergens bang voor maar treedt ook niet graag op de voorgrond. Ze raakt bevriend met Wolf en Maximiliaan. Samen me de meisjes Jade en Lexie gaan ze het avontuur aan.
Er komen diverse karakters aan bod waardoor de personages niet echt uitgediept worden.

Wanneer haar grootvader overlijdt erft Fee zijn bibliotheek met 499 magische boeken. Haar vader verkoopt deze meteen aan Diberi die de boeken wil verbranden. Ze moet alles op alles zetten om de kostbare boeken te redden en samen gaat ze met haar vrienden de strijd aan. Makkelijk zal het niet worden want om bij haar geliefde boeken te komen moet ze eerst langs een draak.

Meer recensies van Jolanda Beekman