Hoge verwachting maar....

Jolanda Beekman 16 juli 2021
Nathalie Pagie heeft mij een aantal keer positief verrast met haar boeken en ik kon dan ook niet wachten om Noordkaap te lezen. Normaal gesproken koop ik veel boeken en in dit geval ben ik blij dat ik deze geleend heb bij de bieb.

Het gaat over tien gevangen die strafvermindering kunnen krijgen als ze mee doen met een experiment. Alle tien hebben ze iets anders op hun kerfstok. Al snel wordt er een lijk gevonden en kan het grote onderzoek naar dit overlijden beginnen.
De onderzoekers die mee zijn bij dit experiment krijgen zelf ook steeds meer hun bedenkingen en de onderlinge verhoudingen worden langzamerhand steeds slechter.

Persoonlijk vind ik het een goed bedacht verhaal echter ik vond de personages weinig uitgediept. Het is allemaal een beetje vlak. Aangezien het best een dik boek is verwacht je min of meer toch een onderbouwd verhaal. Waarom is bijvoorbeeld de Wizzkid zo op zichzelf en wat is er toch allemaal met de bewaker/kok aan de hand?
Voor mij las dit boek hierdoor niet echt vlot, ik merkte dat ik het steeds langer liet liggen omdat het mij niet echt pakte.

Volgende keer beter en dit weerhoud mij er zeker niet van om meer boeken van Nathalie te gaan lezen!

Meer recensies van Jolanda Beekman