Erg vermakelijk

Jolanda Beekman 28 juni 2021
Yes een nieuwe serie van Jackie van Laren. Dat is het eerste wat ik dacht toen ik het bericht zag verschijnen dat er maar liefst vier delen uit zouden komen van de serie "onder de bomen". Lentegroen is dus het eerste deel.
Het gaat over een moeder met een dochter die verhuizen nadat de relatie van de moeder is gestrand. Ties of eigenlijk Leatitia, is een beetje een nerd. Gek op computers en daardoor een beetje een buitenbeentje op school. Haar moeder gaat als boswachter werken en dat levert natuurlijk de nodige vraagtekens op onder de bevolking van het stadje. Dit zijn nogal kakkers.
Als Ties op een gegeven moment verdwaald ontmoet zij Freek, Freek is een beetje vreemd maar blijkt een belangrijk persoon voor het dorp te zijn. Als Freek de hulp van de moeder van Ties kan gebruiken groeien niet alleen die twee naar elkaar toe maar ook Ties en Freek krijgen een sterke band.
Hij helpt haar zelfs om wat "streken" uit te halen op school waardoor haar populariteit ook wat hoger wordt.

Al met al weer een lekker feel good roman, kan niet wachten op deel 2.!

Meer recensies van Jolanda Beekman