makkelijk en voorspelbaar

Jolanda Beekman 04 oktober 2021
Zomers Madrid is het debuut roman van Evi Dekker.

Kevin, Lara en Siem gaan naar Madrid. Kevin en Lara zijn net getrouwd en dit is dan ook hun huwelijksreis. Siem is het zoontje van Kevin uit zijn vorige relatie.

Als ze in het hotel aankomen blijkt dat Siem een eigen kamer heeft tegenover de kamer van Kevin en Lara (vind ik persoonlijk een beetje raar voor een klein jochie). Kevin heeft de reis tot in de puntjes uitgestippelt en elke dag genieten ze van de mooie stad. Op een ochtend is Siem nergens te bekennen. Het hele hotel wordt uitgekamd maar geen spoor van het jongetje.

Zowel de Nederlandse als de Spaanse autoriteiten werken nauw samen en zetten alles op alles om Siem terug te vinden. Kevin denkt te weten wie er achter zit maar Lara gaat steeds meer twijfels krijgen.

Wat vond ik ervan:

De cover van het boek vond ik wel mooi, stukje van de stad is te zien, niets op aan te merken. Er wordt wel gesproken over een spannende thriller maar die mening deel ik helaas niet.
Het verhaal begint langzaam, de aankomst en eerste dagen worden duidelijk verteld. Je waant je meteen in een zonnige mooie stad.
Het verhaal wordt vooral vertelt uit het oogpunt van Lara. Naast de verdwijning van Siem gebeuren er nog een aantal vage gebeurtenissen. Zo verdwijnt er ineens een aanzienlijk bedrag van Lara haar zakelijke bankrekening waardoor haar zakenpartner haar blijft appen/bellen,. Gaandeweg ontdekt Lara dat de verdwijning van Siem en het verdwenen geld verband met elkaar houden.

Wat vond ik goed:

Evi Dekker heeft Madrid heel goed omschrijven, als je er al eens geweest bent zul je ongetwijfeld dingen herkennen. Ben je er nog nooit geweest dan heb je meteen een fantastisch beeld bij deze mooie stad. De schrijfsijl is lekker vlot en het boek leest daardoor erg snel weg.

Op ongeveer de helft van het boek begint het verhaal een beetje te lopen, er zijn onderling veel verdenkingen maar toch is het vrij snel duidelijk hoe een en ander in elkaar steekt.

Kortom:

Het verhaal leest als een trein, maar is in mijn ogen niet een echte thriller. Het is een "lekker tussendoortje".

Meer recensies van Jolanda Beekman