“Prettig leesbare historische roman”

Jolanda 28 november 2022
Wat een genoegen het boek “Hoogheid” van Matthias van Rozemond over het volwassen leven van Amalia aan het hof in Den Haag te mogen lezen
Na het eerste boek “Amalia” keek ik hier echt naar uit, niet alleen om te weten hoe het verder ging in deze roerige tijden in de Vaderlandse geschiedenis maar ook om weer een boek van Matthias te mogen lezen. En als liefhebster van historische roman ben ik ben ik zeker niet teleurgesteld, integendeel!
Wat heeft de auteur de geschiedenis weer voor mij laten leven!
Je word echt meegezogen in het verhaal, de intriges, geschiedenis, het gekonkel aan het hof en dat alles met een gedegen portie kennis welke zeer helder en zeker niet droog word beschreven.
Voeg daarbij de prachtige uitvoering van het boek: omslag, gedetailleerde kaart en stambomen ( up to date mét de stamboom van de Stuarts Koningin Elizabeth II & Koning Charles III) alle ingrediënten voor gegarandeerd leesgenot.
Om de quote van de auteur te gebruiken:

“Maar laat ik er tot slot eerlijk voor uitkomen dat ik, behalve recht doen aan de persoon in haar tijd, toch vooral ook een prettig leesbare historische roman heb willen schrijven”.

Voor mij is dat 100% gelukt,
5 ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️