Ik hoor er niet meer bij..

JonaA 20 mei 2023
Ik hoor er niet meer bij ~ Carolien Ceton & Sergej Kreso

In een opvangcentrum voor asielzoekers raken Leila, Amina, Sam, Wahid en zijn kleine zusje Hawa goed bevriend totdat ze allemaal plotseling weg moesten.

Maar voordat dat gebeurd, begraven ze een herinneringsdoos als aandenken aan hun vriendschap met allemaal waardevolle spullen van rondom het azc. Ze beloven aan elkaar de doos nooit op te graven. Helaas verwatert alle contacten..

Maar dan op een dag krijgt Amina post. Ze schrikt want in een envelop zit een foto van de vriendengroep. Maar die was toch begraven? Wie heeft haar die envelop gestuurd? Is dit een grap of is er iets aan de hand? Amina denkt niet lang na en komt direct in aktie.

Het wordt de vrienden duidelijk dat er iets is met Leila? Wat is er aan de hand? Waar is ze? De vrienden besluiten om dit uit te zoeken en haar te gaan vinden...

Mijn mening:
Wat een hartverwarmend verhaal. Een boek over hechte vriendschap, asielzoekers maar ook over vluchten en verraad. Per hoofdstuk lees je over een andere personage. In het boek staan ook WhatsApp gesprekken. Het boek leest lekker vlot en uiteindelijk vallen alle puzzelstukjes in elkaar tot een compleet einde. Wat mij betreft had het boek wel wat spannender gemogen en daarom geef ik dit boek 4 ☆☆☆☆

Meer recensies van JonaA