Duizend & ik

JonaA 07 juni 2023
Duizend & ik ~ Yorick Goldewijk

Acht is een meisje en ze woont in een wooncel in Surdus. Acht doet elke dag hetzelfde, ze vertrekt met de trein met duizend anderen, ze beantwoord zinloze vragen en verricht saaie handelingen.

Contact met anderen hebben mag niet. Iedereen lijkt op elkaar en doet hetzelfde.
Maar Acht voelt zich anders. Acht kan denken en heeft gevoelens. De anderen kijken altijd naar beneden maar Acht kan ook omhoog kijken. En dat is gevaarlijk want volgens de regels mag dat niet.

Op een dag ziet Acht dat ze niet alleen anders is en vanaf dit moment openbaart zich een uniek en bijzonder avontuur waarover ik niks ga verklappen!

Mijn mening:
Wow, Yorick wat een fantastisch goed boek. Ik las dit boek in een paar uurtjes uit. Als je dit boek leest, kom je met vragen, vragen die in je hoofd spoken. Je gaat erover nadenken. Maar je gaat zo op in het verhaal van 'ik' dat je het niet los wilt laten, het boek, de woorden trokken me. Ik moest het uitlezen. De puzzelstukjes moesten een vorm gaan geven. En uiteindelijk deed dat het ook. Ik hou echt van dit soort goede boeken. Uniek, mysterieus en het is zo geschreven dat je blijft lezen.

Dit boek geef ik 5 ☆☆☆☆☆

Meer recensies van JonaA