In de ban van de wolf

JonaA 30 juni 2023
•Mijn samenvatting:
Esther is een 14 jarig meisje dat samen met haar ouders in een saai dorpje in de Pyreneeën woont. Ze gaat naar school, heeft vriendinnen en een bijbaantje in een supermarkt. Ze wil graag naar een strandfuif gaan maar omdat het met school niet goed gaat moet ze thuis blijven en gaan leren. Die avond wanneer haar moeder weg is, wordt er op de deur geklopt, 3 mannen stappen binnen en injecteren haar een vreemd vloeistof in haar nek en bedreigen haar. Voordat Esther doorheeft wat er is gebeurd, zijn de drie mannen alweer weg. Ze wordt heel ziek. Wanneer het weer beter gaat, lijkt alles anders. Ze is sterker en sneller maar ook haar zintuigen zijn anders, ze kan bijzonder goed horen, zien en ruiken. Als die drie mannen haar nog eens komen zoeken wordt haar hele leven op de kop gezet. Ze moet leren leven met zichzelf en met alles wat er is gebeurd en die is zeer heftig. Maar gelukkig leert ze Jonathan kennen en deze jongen begrijpt haar heel goed. Zou Esther ooit weer terug naar haar normale leventje kunnen? En wat willen die drie mannen van haar??

•Mijn mening:
Voor Nederlands moest ik een boek gaan lezen en dit boek lag nog ongelezen in de kast, mijn broer heeft het ooit gekregen maar hij heeft er nog nooit in gelezen.

Wat een prachtig uniek boek. Af en toe zat ik op het puntje van mijn stoel zo spannend verhaal is dit. Je wilt in dit boek blijven lezen. Ook vind ik de schrijfstijl van Christine heel prettig. Het was lastig om het boek weg te leggen. De gedichten in het boek zijn ook mooi en ook de dichter die in het boek wordt genoemd, bestaat echt en dat vind ik een erg leuk detail. Ik raad iedereen vanaf 13 jaar aan dit boek te gaan lezen!

Meer recensies van JonaA