Tjibbe Veldkamp en Emanuel Wiemans - Pinkie Stinkie en ik!

JonaA 13 mei 2022
Mijn samenvatting:
Pip houdt heel veel van paarden, zoveel dat ze er eigenlijk wel eentje zou willen hebben. Maar paarden zijn zo duur en rijk is Pip niet.
Dan vind Pip een paardje op het pad en gaat samen met het paardje dat ze Stinkie noemt, omdat hij zoveel scheten laat op zoek naar zijn baasje. Eindelijk kan ze op een paardje zitten. Onderweg komen ze twee meisjes tegen, zij doen raar maar kennen het baasje niet. Pip zoekt verder en dan hoort ze iemand help roepen. Help, ik kan niet zwemmen. Samen rennen ze er heen en redden ze de man. De man blijkt de baas te zijn van het paardje. Ze mag hem houden. Ze is dolblij en Stinkie ook. Dan komen ze een bord tegen. Racen voor €1,00 maar Pip heeft niet zoveel geld. Pip heeft een idee, iedereen mag Stinkie aaien voor 10 cent. En al snel heeft ze meer dan €1,00 Nu kunnen ze zich inschrijven.

Zouden Pip en Stinkie winnen??

Mijn mening:

Twee verhalen in één boek. Ik vind het gestreep in het boek zo zonde en daardoor vind ik het geen leuk boek meer. Het leest ook verwarrend. Maar ik snap best dat jongere kinderen dit misschien wel een leuk boek vinden.

Meer recensies van JonaA