Mooie feelgood

Joyce 04 mei 2024
Nederland kent bijna alleen maar mooie regio’s, maar toch is Zeeland wel één van mijn favorieten. Dat dit boek zich in deze streek afspeelt, is dus ook alleen maar een pluspunt! Ik ben er zelf al jaren niet meer geweest, maar toch had ik door de schrijfstijl van Jacodine helemaal het gevoel dat ik daar was.

Wat ik het leuke aan dit verhaal vind, is dat het niet alleen zoete feelgood is. Nee, dit boek kent vele emoties. Vooral omdat Mare met haar eigen zoektocht bezig is. Onder meer de zoektocht naar zichzelf na het verlies van haar moeder en haar relatie, maar ook de zoektocht naar het verleden van haar opa. Ik kende de geschiedenis van Westkapelle niet qua Tweede Wereldoorlog, maar ben er door dit verhaal zeker erg beniewd naar geworden en ga er ook wel meer over lezen!

En natuurlijk hebben we daar Boris! Dat is toch een man waar je vanaf de eerste bladzijde verliefd op wordt? Ook hij kent zoveel lachen en echt een grote pluim voor Jacodine hoe ze deze hoofdpersonages heeft neergezet. Ze heeft ze beiden zoveel diepgang gegeven, dat het een genot is om dit boek te lezen. Ik vond het dan ook jammer dat ie uit was. Je wilt gewoon altijd door blijven lezen en het idee hebben dat je in Zeeland op vakantie bent!

Meer recensies van Joyce