Heerlijk!

Joyce 04 mei 2024
Het eerste wat je bij dit boek opvalt, is natuurlijk de cover! Deze sluit zo mooi aan bij het eerste deel (Ik red me wel) van deze serie (Weidse Liefde) en doet zo heerlijk zomers aan! Het geeft het Twentse land in al zijn schoonheid weer tijdens de heerlijke zomer dagen. Het liefst wil ik altijd van die dagen! (typ ik terwijl het nu grauw is in het Twentse land)

Ik had zeker al verwachtingen van dit boek, omdat enkele personages uit dit verhaal ook al voorkomen in deel 1. In deel 1 leer je Tessa heel zijdelings kennen als de zus van, maar toen al kreeg ik het idee dat er echt wel een verhaal in haar zat. Hoe leuk is het dan dat ze nu haar eigen verhaal heeft? Tessa is een mooi personage, waar Leanne echt een goede diepgang in heeft gestopt. Je leert haar van alle kanten kennen en ziet ook waar ze meer worstelt. Als christen kon ik ook de link met God heel erg waarderen!

Het verhaal zelf draait voornamelijk om het opzetten van een open dag en daarmee de samenwerking tussen Tessa en Jurre. Maar zoals ook in het echte leven: niet alles gaat over rozen. En dat maakt dit verhaal ook zo pakkend: er komen problemen in voor die een ieder zou kunnen overkomen. Niet over de top, maar heel realistisch.

Het was weer heerlijk om een verhaal te lezen dat zich in je eigen omgeving afspeelt. Ik kan niet wachten op deel 3!

Meer recensies van Joyce