Indrukwekkend mooi!

Nova is twaalf jaar en kijkt uit naar de lancering van de Challenger. Niet alleen omdat ze gek is op de ruimtevaart, maar ook omdat ze haar zus Bridget dan weer zal terugzien. Samen met haar zus is Nova uit huis geplaatst en verhuist ze van pleeggezin naar pleeggezin. Nu woont Nova echter alleen in een pleeggezin. Ook in dit gezin denken ze weer dat Nova niet kan praten en niet slim is. Zij zijn echter wel heel vriendelijk voor Nova en langzamerhand komen ze erachter dat Nova veel meer kan dan dat ze denken. Nova is autistisch, maar absoluut niet dom.

In dit schitterende boek mogen wij als lezer het verhaal van de lancering van de Challenger meebeleven vanuit de ogen van een autistisch meisje. Het boek is enorm mooi geschreven en tot op het laatst boeiend. Nadat ik het boek uit had heb ik nog lange tijd nagedacht over de inhoud. Ook nu nog worden mensen beoordeeld op uiterlijk en overkomen, maar wat speelt zich echt af binnenin de mens....

Meer recensies van Judith (juf-judith)