Mooi!

Judith (juf-judith) 10 oktober 2020
Het boek mijn vader woont in het tuinhuis gaat over een onderwerp dat veel kinderen doormaken, namelijk de scheiding van hun ouders. Jacques Vriens heeft als ervaringsexpert, zelf ook gescheiden en kind van gescheiden ouders, met dit boek een mooi eerbetoon geschreven aan de kracht die kinderen van gescheiden ouders kunnen hebben. Hij beschrijft in zijn nawoord dat hij het belangrijk vindt dat kinderen voor zichzelf kunnen opkomen, en dat hij hoopt dat dit boek daarbij kan helpen.

Het boek beschrijft de mooie momenten, de moeilijke momenten, de invloed van de omgeving en de gevoelens van kinderen die een scheiding doormaken. Het boek is geschreven vanuit het perspectief van de tweeling. Ieder hoofdstuk heeft in de titel staan vanuit welk perspectief het hoofdstuk is geschreven, die van Lara of Joeri. Het is een aanrader om te lezen voor iedere ouder, leerkracht en leerling. Ik denk dat het leerlingen van gescheiden ouders het gevoel kan geven niet alleen te staan en hen kan stimuleren om ook zelf aan te geven wat hij of zij wil. Voor leerkrachten kan de leerkracht van de tweeling een mooi voorbeeld zijn. Een absolute aanrader!

Meer recensies van Judith (juf-judith)