Wow!

Judith (juf-judith) 29 december 2019
Verboden de vliegen is een schitterend boek over de tweede wereldoorlog. Het verhaal wordt chronologisch verteld. In de rechterbovenhoek, naast de titel van het hoofdstuk staat een datum wanneer er naar een nieuw moment in de tijd gesproken wordt. Zo wordt er een periode van vijf jaar beschreven in het boek. Het boek vertelt de bezetting van Nederland op een begrijpelijke manier, zonder dat het echt eng te noemen is. Wel leef je als lezer enorm met Charlie en Fietje mee. Net zoals het in de oorlog was, wordt het leven voor Fietje en Charlie steeds een beetje minder plezierig. Soms is er hoop, hoop omdat het lijkt dat Nederland snel bevrijd gaat worden. Andere momenten is er angst. Angst dat de Duitsers de duiven zullen ontdekken, of dat het huis de gevechten tussen de Duitsers en de Geallieerden niet al doorstaan.
Lees mijn complete recensie, met lesideeën op: https://www.juf-judith.nl/recensie-verboden-te-vliegen/

Meer recensies van Judith (juf-judith)