Donker

Juul 01 maart 2020
Het lijkt wel alsof Bryndza met elk boek beter gaat schrijven. Hij weet dit boek nog spannender te maken en de spanning goed vast te houden. De plot was onverwacht, maar wel kloppend en dus geloofwaardig. Ik was blij verrast.

Erika Foster groeit in elk boek. Je krijgt steeds meer een kijkje in haar leven, haar verleden en haar wensen voor de toekomst. Ze gaat steeds meer leven voor de lezer. Net als Moss en Peterson trouwens. Ik hoop wel dat Erika haar scherpe, rauwe randje houdt, want dat maakt dat ze een van mijn favoriete personages is.

De achtergrond van het moordslachtoffer is interessant. Niet nieuw ( stripper ) maar wel wat exclusiever ( burlesque ). Het is een omgeving die vanzelf al een bepaalde sfeer heeft die zich prima leent voor een donker verhaal.

Deze thriller is niet zomaar een spannend verhaal, het heeft een diepe donkerte waar je bijna bang van zou worden. De daden zijn ziekelijk, sadistisch, vreselijk. En dat maakt het voor mij een heerlijk boek om te lezen. Net dat stapje verder. Mijn oordeel: GOED

Meer recensies van Juul