Heerlijke verhalen

Juul 16 januari 2020
ik heb een gruwelijke hekel aan sprookjes. Altijd al gehad. Maar over dit boek ben ik enthousiast. En waarom?

De verhalen hebben, wat mij betreft, weinig met sprookjes te maken. Het meest sprookjesachtige is de setting: het pretpark Lang en Gelukkig Land.

De verhalen zelf zou ik eerder romantisch met een flinke dosis humor noemen. Het zijn verhalen waar je vrolijk van wordt, tenminste ik werd dat wel.

Heerlijke no-nonsense, eerlijke en realistische verhalen. Oke, misschien niet helemaal wat betreft het aantal lesbische relaties. Maar aan de andere kant is het feit dat het verhalen zijn over de liefde tussen 2 vrouwen geen issue, sterker nog het leest zoals het hoort: als 2 mensen die verliefd op elkaar worden. Heerlijk toch?!

Als sprookjes tegenwoordig zo geschreven worden, dan zal ik mijn mening over hen toch moeten gaan herzien, want dit is leuk. Erg leuk! Mijn oordeel: GOED

Meer recensies van Juul