Wat een debuut

Juul 10 oktober 2019
Wat een debuut! Ik heb genoten van deze whodunnit. Die van geen kanten voorspelbaar was en heel intrigerend.

Wat voor mij een extra dimensie was, was dat het verhaal zich in mijn geboortestad, Leiden, en studentenstad, Den Haag, afspeelt. Ik wist dus vaak precies waar ze zich bevonden.

De omgeving waar het zich allemaal afspeelt is interessant: politiebureau, studentenhuis, verslavingskliniek.

De auteur geeft je genoeg ruimte om je eigen theorieën te bedenken. Stapje voor stapje wordt de geschiedenis ontrafeld. Leuk zijn de “oh ja, natuurlijk, duh”- momenten.

De belangrijke personages hebben genoeg diepte. Je begrijpt wat hen beweegt, waarom ze doen wat ze doen. Ze worden goed ingekleurd.

Toch ook een klein minpuntje: Het verhaal maakt veel sprongen in de tijd. Die staan wel duidelijk aangegeven, maar ik vond het soms toch verwarrend en moest dan even terugbladeren. Zeker de stukken waar er maar een paar dagen tussen de sprongen zaten. Ik begrijp dat die sprongen noodzakelijk waren om het verhaal duidelijk te maken en alle elementen samen te voegen, maar ik vond het dus bij vlagen verwarrend.

Ik vind het boek zeker een aanrader en ben nieuwsgierig wat deze schrijfster ons nog meer gaat brengen. Mijn oordeel: GOED

Meer recensies van Juul