De Stagiaire

KarenSteyaert 25 juni 2020
Katherine werkt als eindredacteur van een veelgelezen magazine en krijgt op een dag Lily als stagiair. Lily is familie van de nieuwe grote baas Gemma. Katherine heeft geen klik met de “millennial” Lily, ze vindt ze verwend, te zelfzeker, arrogant,… Lily vindt Katherine dan weer ouderwets, te vlak, onaardig, niet sociaal,…
De komst van Lily zorgt ervoor dat het leven van Katherine op zijn kop wordt gezet.
Na vele gebeurtenissen besef je als lezer dat Lily niet zomaar op de redactie verschenen is, en niet zomaar dicht op de huid kruipt van Katherine.
Na een paar hoofstukken, had ik zin om het boek gewoon weg te leggen. Er was geen spanning, je leerde gewoon Lily en Katherine in hun dagelijkse leven kennen. Af en toe kwam je ook een stukje uit hun verleden te weten, maar dat was het ook. Net na de helft van het boek begint de spanning zich eindelijk op te bouwen. En hoe verder je naar het einde leest, hoe beter de spanning wordt en het plot was voor mij dan ook verrassend.
Het boek wordt als psychologische thriller beschouwd, maar een echte thriller is het voor mij niet. Tussen Katherine en Lily wordt wel een psychologisch spel gespeeld, wat niet altijd een goede afloop kent.
De auteur gebruikt wel een eenvoudige schrijfstijl, maar je moet je even door het boek worstelen omdat er geen spanning opgebouwd wordt.

Meer recensies van KarenSteyaert