Hou het stil

KarenSteyaert 22 februari 2021
We schrijven begin jaren 60, Jacob een medicijnenstudent trekt terug naar zijn geboortedorp.
Zijn jongere broer, Jos, een jongen met een beperking, heeft om onverklaarbare reden hun moeder aangevallen. De moeder wordt opgenomen in het ziekenhuis met levensbedreigende verwondingen.
Jammergenoeg komt ze te overlijden en blijven Jos en Jacob als weeskinderen achter.
Hun oom Frans en zijn echtgenote worden hun voogd.
De mysterieuze onverklaarbare gebeurtenissen stapelen zich op. Grote geheimen uit het verleden komen boven water en triggeren Jacob om de puzzel van alles te ontrafelen.
Het ooit zo vredige dorp is een spookdorp geworden en de inwoners leven met angst en er ontstaat massahysterie.
Samen met psychiater Guido Kraan, is Jacob vastbesloten om te achterhalen wie of wat er verantwoordelijk is voor al deze mysterieuze en vooral tragische gebeurtenissen.
Ondanks het feit dat alles heel surrealistisch lijkt, lees je toch door omdat je net als Jacob, als lezer ook een antwoord wilt op de vele vragen die opduiken. De auteur weet te boeien met een beeldende vlot lezende schrijfstijl. Je wordt in het verhaal gezogen vanaf de moment je als lezer de eerste pagina’s achter de kiezen hebt. De spanning bouwt zich direct op en blijft aanwezig tot op het einde van dit boek. Doorlezen is het enige wat ik als lezer wou doen!
Ik ben heel blij dat ik Wim Bax als auteur leren kennen heb en ik ben vastbesloten dat ik zijn volgende boek ga lezen!

Dankzij Uitgeverij Volt kon ik een recensieboek lezen!

Meer recensies van KarenSteyaert