Zeg maar Joe

KarenSteyaert 05 juni 2020
Twaalf minuten lang wordt de hele wereld donker, na deze 12 “donkere” minuten zal de wereld nooit meer hetzelfde zijn.
Sofie, lerares op een kostschool, maakt kennis met Joe.
Joe beweert de zoon van God te zijn, en heet dus Jezus, maar “Zeg maar Joe”.
Sofie vangt Joe op in haar kleine appartement en al snel ontstaat er een intense band tussen hen.
Joe is naar de aarde teruggekomen in de hoop dat hij de aarde nog kan redden van de gevolgen van al het kwade dat hier aan de gang is. Denkend aan de opwarming van de aarde, milieuvervuiling, ongelijkheid tussen de mensen,...  Met “De Twaalf” wereldverbeteraars hoopt hij richtlijnen te kunnen uitwerken waar de bevolking zich kan aan houden en waardoor de wereld kan gered worden. Dit loopt natuurlijk niet van een leien dakje, want Joe krijgt ook tegenstanders, regeringsleiders die hem willen uitschakelen.
Het boek leest vlot, maar hier en daar zitten echt stukken in waar je je als lezer echt moet doorbijten. Gevaarlijke zones waarbij je zou stoppen met lezen in dit boek. Na 3/4 boek, komt er gelukkig weer wat spanning in.
Het is een boek met een heel duidelijke boodschap. Als lezer word je even met de neus op de feiten gedrukt. De bevolking van de aarde zal zich moeten herpakken om “ons leven” te redden. (Heel toepasselijk deze periode).
Met momenten had ik het gevoel dat ik een moderne versie van de bijbel aan het lezen was. Het begin van het boek las echt vlot en boeide mij ook, ik was precies een leuke roman aan het lezen. Het tussenstuk was eerder aan de saaie kant, en naar het ein
de toe kwam er weer spanning.
Ik sluit dit boek niet af met een wow-gevoel,maar het is een boek met veel realiteit in en het schudt de lezer eens wakker over de gang van zaken in onze wereld, daarom geef ik het een 3-sterren recensie.

Meer recensies van KarenSteyaert