zijn hart

karinleestkobo 09 juni 2023

Wat kun je verwachten:
* triggers (zelfmoord (poging), zelfverwonding, mishandeling)
* Een vrouw die haar man heeft verloren (Melody)
* Een man met trauma's uit zijn verleden (Parker)
* Een gecompliceerd/ emotioneel liefdesverhaal

Leeservaring
"Wil je weten wat er aan de andere kant van verdriet en pijn staat?"
"Wat je daar zelf neerzet."

'Zijn hart' is geen luchtig tussendoortje. Het gaat over twee mensen, Melody en Parker, die onbeschrijfelijke pijn en verdriet hebben meegemaakt en elkaar vinden bij een zelfmoordhulpgroep. Beide hebben ze trauma's uit hun verleden die het vormen van een relatie met elkaar niet makkelijker maakt.
De flaptekst dekt de inhoud van dit boek totaal niet. Maar ik wil er ook niet te veel over zeggen. Als je het nog gaat lezen is het mooier om je te laten verrassen. Ik kon 'Zijn hart' (plottwists) moeilijk wegleggen en heb me dan ook niet helemaal aan het schema van de leesclub gehouden.
Waarom dan toch 4 sterren en geen 5? Het boek hangt van toevalligheden aan elkaar en dat vond ik tegen het einde net teveel. De schrijfstijl van Jennifer is mooi en rauw, maar de dialogen af en toe net wat te gemaakt.
Dit boek is een aanrader wanneer je toe bent aan een emotioneel liefdesverhaal dat nog een tijdje in je hoofd blijft hangen.

Meer recensies van karinleestkobo