Een jeugdthriller die je bijblijft

Dit was het eerste boek dat ik las van Mel Wallis de Vries en kan je al zeggen: het zal niet het laatste zijn!

Hoewel thriller niet echt mijn genre is, begon ik het boek toch te lezen omdat ik er al veel positiefs over had gehoord.

Het boek begon niet zoals je zou denken. Het ging vooral over Maud en haar problemen, waardoor de scènes met Lara een beetje naar de achtergrond werden verschoven. Op zich had ik meer verwacht over Lara. Het begon ook niet echt als een thriller.

Hoe verder ik las, hoe beter het echter werd. De hoofdstukken van Lara bleven oppervlakkig, maar Maud ontpopte zich tot een heel sterk karakter. Ze heeft haar fouten en wordt gelukkig niet als perfect voorgesteld, waardoor je als lezer heel goed de gedachtengang kunt volgen.

Het einde verbaasde me. Hier en daar waren er wel een paar clichés; het was te voorspellen dat Bobby, Dexter en hun mysterieuze huisgenoot Arthur iets te verbergen hadden en dat Lara's ongeluk eigenlijk geen ongeluk was.

Desondanks pakte het anders uit dan verwacht. Op het einde leek alles heel logisch.

Het blijft wel een jeugdboek, dus het is zeker niet te vergelijken met bijvoorbeeld de heel diepgaande boeken van Stephen King. Toch is deze thriller zeker een aanrader voor wie van vlotgeschreven verhalen houdt.

Meer recensies van Katrien De Brabanter