Kan niet tippen aan het eerste deel

Het verhaal begon goed. Er was een goede wereldopbouw, de personages werden goed beschreven etc. Ik kon me soms niet zo goed inleven in de personages, en dan heb ik het vooral over Cas. Op sommige momenten kwam Cas over als een zeurderige tiener die zijn geliefde mist. Dat snap ik ook wel, maar hij ondernam ook niet zo veel drastische stappen om Anna daadwerkelijk te gaan redden. Dat kwam pas op het einde. Maar soms was Cas echt top, ik hou van zijn zwarte humor. Thomas en Carmel vond ik heel goed! Hun vriendschapsband is heel mooi en duidelijk beschreven.
Soms had Blake iets creatiever uit de hoek kunnen komen. Net zoals in het eerst boek miste ik een paar onverwachte wendingen. En op het einde... Tsja, de échte spanning kwam dan pas. Ik was niet helemaal tevreden met de afloop, hier vond ik opnieuw dat Blake er iets meer uit had kunnen halen. Een lichte teleurstelling, maar het was niet dat ik het met een slecht gevoel toen ik het verhaal eindigde. Ik heb geen spijt dat ik het boek heb gelezen. Girl of nightmares is een redelijk goed boek met enkele minpunten.
Girl of Nightmares kan niet tippen aan het eerste boek, maar blijft desondanks een waardige afsluiter van de duologie.

Meer recensies van Katrien De Brabanter