Origineel concept

Persoonlijk vind ik dat de covertekst al te veel prijsgeeft. Het is niet zo moeilijk te voorspellen wat er met Anna gaat gebeuren. Dit deed mijn leesflow wat afnemen. Al bij al is het concept van het verhaal zeker goed. Cas' ongewone roeping sprak me wel aan. Uiteindelijk bleek het wel een heel spannend verhaal. Blake trok me direct mee in Cas' wereld vol geesten. Maar alweer, als er op de cover niet had gestaan dat Anna het leven van Cas zou sparen had ik het waarschijnlijk leuker gevonden. Anna is best griezelig, maar heeft ook een bijna menselijke kant. Maar dat maakt haar juist zo leuk in het verhaal. Soms mis ik wel wat originele en onverwachte wendingen. Persoonlijk had ik gedacht dat Anna Dressed in Blood een ijzingwekkend griezelverhaal zou zijn – zo eentje die de dagen erna nog door je hoofd spookt. Zo’n verhaal was Anna Dressed in Blood niet. Het verhaal is wel degelijk spannend en gaat af en toe zeker wel in de huiveringwekkende richting, maar echt doodeng werd het nergens.

Meer recensies van Katrien De Brabanter