Bestaat de mr. swipe right wel echt?

Mr swipe right is het eerste boek dat ik lees van Nicola May. Het is een feelgood verhaal.

Ik heb dit boek gekocht omdat ik de cover zo tof vond! Het is speels, kleurrijk en ik werd er vrolijk van. Daarnaast vond ik de insteek van het verhaal eens iets anders en zette mijn nieuwsgierigheid aan.

Het boek gaat over Cali die een verbroken huwelijk heeft en beslist om in de dating wereld te stappen door een dating app te downloaden en een profiel aan te maken. Ze is zeer enthousiast over de tinder app en ze stapt meer en meer uit haar comfortzone. Ze heeft meerdere mannen dat ze leuk vindt en ontmoet. Ze heeft een leuke tijd maar wil meer dan het leuk hebben. Zal ze dit vinden?

Ik moet eerlijk bekennen dat dit boek mijn verwachtingen niet inlossen. Ik had er veel meer van verwacht. Helaas heb ik meer ‘mindere’ punten dan toppers na het lezen ervan.

Het verhaal op zich is zeer leuk gemaakt en is plezant. Maar sommige scenes zijn niet oké.

Zowel de vrouwelijke als mannelijke personages maken fouten. Ik vond dat ze zeer licht over de gebeurtenissen gingen.

Cali, het hoofdpersonage was voor mij zeer naïef en oppervlakkig. Ik miste meer diepgang.

De tijd in het verhaal gaat enorm snel, dit heb je ook met de hoofdstukken. In 1 2 3 zit je in een ander hoofdstuk met een ander personage enz. Het is soms te snel en te verwarrend.

De dialogen waren helaas ook snel gedaan waardoor de diepgang niet kon komen. Jammer.

Tijdens het lezen merkte ik op dat er alinea´s waren die niet klopten mrt het verdere verloop. Ik denk dat er een fout is gemaakt met knippen en plakken van teksten. Voorbeeldje ervan: je kon begin hoogdstuk hebben van Cali en de formulie 1 man die in dialoog zijn en tijdens dat dialoog plots Cali met haar bff. Verwarring alom. Heb dit 3 keer meegemaakt.

Ik heb het boek uitgelezen maar het kan me helaas niet bekoren.

Als je het niet probeert, kan je het niet weten en nu weet ik dat dit helaas niets voor mij is.

Dit neemt niet weg dat een andere lezer dit top kan vinden. Smaken verschillen.

Meer recensies van Kayleighsbooksadventure