thriller waarbij je als lezer moet doorzetten

KellyDePreester 06 november 2022
Via de Thrillzone Leesclub leerde ik Brad Thor kennen. Ik hou ervan om nieuwe auteurs te ontdekken en was dan ook erg blij dat ik deze kans kreeg.
Black ice is een thriller die zich in Noorwegen afspeelt. Spion Scot Horvath moet slagen in een wel erg moeilijke missie. Deze missie kan voor de ganse wereld een verschil maken als deze slaagt of als hij niet slaagt in de opzet. Falen is geen optie. In het verhaal komen heel wat verschillende personages aan bod, waardoor het soms wat verwarrend lezen kan zijn. Ik heb dan ook tijdens het lezen een schriftje genomen om deze te noteren. Op deze manier is het net iets overzichtelijk. Het verhaal leest het best als je veel na elkaar leest en niet enkel een aantal blz per dag leest. Zo zit je helemaal in het verhaal en kan je de spanning die opgebouwd wordt, het beste voelen.
Het verhaal start met een proloog die je als lezer erg nieuwsgierig maakt om verder te lezen. Hierna keert het verhaal 72 uren terug in de tijd. Het wordt, vooral vanaf het midden van het boek een rollercoaster waarbij je het moeilijk vindt om te stoppen met lezen. De hoofdstukken worden niet telkens vanuit het oogpunt van het hoofdpersonage verteld. Dit zorgt ervoor dat het verhaal meerdere dimensies krijgt en de spanning opgebouwd wordt.
Het grootste deel van het verhaal is erg vlot geschreven waardoor je vlot kan lezen. Er zijn echter ook hoofdstukken met heel veel technische benamingen en info die ervoor zorgden dat ik als lezer niet altijd in het verhaal zat.
Ik geef dit boek 3.5 sterren.

Meer recensies van KellyDePreester