echte vriendschap kan alles aan

KellyDePreester 01 juli 2022
Via love to read mocht ik dit boek vooruit lezen. Het eerste wat opvalt aan het boek zijn de vrolijke kleuren. De titel Wahala betekent ‘onrust’ in het Nigeriaans en dat thema komt ook wel sterk aan bod in dit boek.
In dit boek volgen we het leven van drie besties, Simi,Boo en Ronke. Ze zijn alle drie van Nigeriaanse afkomst, leerden elkaar kennen tijdens hun studententijd en wonen in Engeland. Ondertussen zijn de dames volwassen geworden en hebben ze elk hun ‘kleine’ probleempjes Ze kunnen steeds terecht bij elkaar bij serieuze problemen, maar vertellen elkaar hun kleine kantjes niet. Wanneer Isobel, een vriendin uit Simi haar jeugd op het toneel verschijnt, wordt hun vriendschapsband uitgetest. Is de vriendschap sterk genoeg om de confrontatie met Isobel aan te gaan? Of is de vriendschap verloren en staan ze er alle drie alleen voor ?
In het begin van het verhaal moest ik even wennen aan de Afrikaanse woorden die wel erg vaak voorkomen in de gesprekken die de vrouwen met elkaar hebben. Eenmaal je wat verder in ver verhaal zit, word je dit wel gewoon. Het verhaal wordt telkens vanuit een van de drie vriendinnen verteld. Op die manier kan je als lezer een beeld krijgen van de gedachten van elk van de hoofdpersonages. Net als ik eten de vrouwen erg graag en het eten wordt dan ook uitvoerig besproken. Op het einde van het boek zijn een aantal veel voorkomende recepten uitgeschreven, ideaal om ook die sfeer op te snuiven (of te eten :-) ).
Naarmate het einde naderde kon ik als lezer niet meer stoppen met lezen. Ik vond het erg spannend. Is het een realistisch verhaal? Hopelijk niet, maar het toont wel aan wat jaloezie en vriendschap tussen vrouwen kan aanrichten. Ik vond het in die zin wel een herkenbaar verhaal.
Ik geef dit verhaal 4 ⭐️⭐️⭐️⭐️ vooral door de boodschap die het verhaal geeft. Het toont aan hoe belangrijk echte vrienden en echte vriendschap is en hoe sterk je samen bent.

Meer recensies van KellyDePreester