vlot geschreven boek

RECENSIE
Via Love to read mocht ik het boek 'Zomerzussen' gaan lezen.
Dit verhaal gaat over vier Duitse zussen, die ondertussen volwassen zijn. In hun kindertijd brachten ze de zomervakanties steevast door in Nederland ( hierdoor de naam 'zomerzussen'), tot hun vader omkwam bij een ongeval. Het boek start met een uitnodiging aan de meisjes van hun moeder. Ze worden een 'lang weekend' uitgenodigd in de streek waar ze vroeger hun zomervakantie doorbrachten. De reden van de bijeenkomst wordt niet bekend gemaakt in de brief. Het verhaal wordt verteld uit het oogpunt van twee zussen.
Het verhaal is erg vlot geschreven, de hoofdstukken zijn niet lang. Hierdoor kan je vlot doorlezen. Door de hoofdstukken niet allemaal uit het oogpunt van één zus te schrijven, kijk je mee in de hoofden van meerdere zussen, wat een plus is voor het verhaal.
De zussen hebben elk een totaal ander leven, hebben allemaal wel gemeen dat ze niet alles delen wat er in hun leven speelt. Er worden flashbacks gemaakt naar het verleden, wat ervoor zorgt dat je als lezer meer begrip krijgt voor de onderlinge relaties.
De grote vraag doorheen het ganse boek is 'Waarom komen we samen? Wat is er aan de hand?'. Om een antwoord op deze vraag te weten, moet je als lezer geduld hebben tot het einde. Ik had al redelijk snel een vermoeden wat de echte reden zou kunnen zijn en ik had het bij het juiste eind. De spanning is niet het belangrijkste in dit boek. De onderlinge relaties, hoe iedereen anders omgaat met tegenslagen dat maakt het boek de moeite waard.
Ik heb dit boek erg graag gelezen en geef dit boek dan ook 4 sterren.

Meer recensies van KellyDePreester