een boek dat je gelezen moet hebben

KellyDePreester 17 oktober 2022
Via TBR mocht ik het boek zeven dagen van Alex Lake lezen. Ik hou ervan om nieuwe auteurs te leren kennen en was dan ook enthousiast dat ik dit boek mocht lezen. Dank je wel hiervoor!
In 'zeven dagen' volgen we Maggie die twaalf jaar geleden als 15 jarige ontvoerd werd. Ze liet geen spoor achter en de politie start een onderzoek. Twaalf jaar na de ontvoering zit Maggie met Max ( haar zoontje van drie jaar - zeven dagen) nog steeds te wachten in de kelder. Ze wil het leven van Max redden en ontsnappen. Ze heeft nog precies zeven dagen. Hoe pakt ze het aan en zal ze slagen in haar opzet of is het een verloren zaak?
Het verhaal wordt verteld uit verschillende perspectieven, nl vanuit Maggie, vanuit haar ouders en vanuit de politie. Op die manier wordt het verhaal erg spannend en is het als lezer erg moeilijk om het boek neer te leggen. Het zorgt er ook voor dat het verhaal erg volledig wordt waardoor je steeds wil verder lezen. In het boek worden hoofdstukken in het heden afgewisseld met hoofdstukken die twaalf jaar geleden plaatsvonden. Op die manier krijgen we te weten wat Maggie in die twaalf jaar allemaal meemaakt. We blijven de levens van haar ouders en broer ook volgen. Hoe gaan zij om met het verlies van Maggie? Ik ga liever niet te veel in detail om het verhaal en het plot niet te verklappen.
Ik geef dit boek 5 sterren. Ik heb deze erg graag gelezen, het verhaal komt voor mij geloofwaardig over en doet me denken aan de ontvoering van Sabine Dardenne. Ook zij was ongeveer dezelfde leeftijd, ze werd in een busje gesleurd en in een kelder vast gehouden. Er zijn nog gelijkenissen, maar deze kom je te weten als je het verhaal zelf leest.

Meer recensies van KellyDePreester