leuke fantasie die zich in het water afspeelt

KellyDePreester 07 maart 2023
Dit is het eerste boek dat ik mocht lezen van #iljanijdam #ciraccon en het zal niet het laatste boek zijn dat ik van haar ga lezen.
In dit verhaal volgen we Gaia,een studente die meer tijd in het water dan buiten het water doorbrengt. Ze houdt van duiken en voor stage bij de milieuorganisatie waar haar moeder ook werkt. We volgen ondertussen ook het leven van Leith. Hij is geen zeemeerman ondanks dat hij in de zee leeft en een staart heeft. Zijn vader is professor en doet onderzoek net als Gaia haar moeder. De twee jongeren leven in parallelle werelden. Wanneer de werelden van beide jongeren in gevaar zijn, moeten ze gaan samenwerken. Ik moet je niet vertellen dat het niet evident wordt om als tienermeisje je moeder te overtuigen dat er een andere wereld bestaat met mensen die in de zee leven en dan nog eens met een staart en zonder duikpak zwemmen. Ook voor Leith wordt het niet evident om samen te werken met een meisje van de andere wereld.
Ik vind het verhaal echt vlot geschreven waardoor je zo door het boek heen bent. Het is een leuk boek om je vrije tijd mee te vullen. Je hoeft zelf niet veel na te denken en kan gewoon mee dromen van een andere wereld.
De cover is erg goed gekozen. Ik hou wel deze kleur en je ziet meteen de twee hoofdpersonages.
Ikzelf had net nu een moeilijke periode gezien mijn oma tijdens deze blogtour stierf. Dit boek kreeg me weer aan het lezen. Ik had geen nood aan een zwaar verhaal waarbij ik te veel moest nadenken. Ik ben dan ook erg blij dat ik dit verhaal mocht gaan lezen.

Meer recensies van KellyDePreester