een goeie actie thriller die leest als een trein

KellyDePreester 05 juli 2022
Via Thrillzone Leesclub kon ik 'de paarse engel' lezen.
Dit boek is een tweede deel in een serie, maar kan je perfect los van elkaar lezen.
Het is een thriller, die eerder een actie thriller is.
In 'De paarse engel' volgen we Jim ( geheim agent) die wil infiltreren in een drugsnetwerk. Ondertussen wordt duidelijk dat hij met een onverwerkt verleden zit en komen er ook beelden bovendrijven, waar hij geen verklaring voor heeft.
Het verhaal wordt uit verschillende personages verteld. We volgen Jim maar ook de drugsbaas, Jorge en Tess de collega van Jim. Dit zorgt voor meer dynamiek en spanning in het verhaal.

Dit is het eerste boek dat ik van deze auteur gelezen heb, maar zeker niet de laatste. Het verhaal leest erg vlot en de verhaallijn is goed uitgedacht. De personages zijn goed uitgewerkt en komen geloofwaardig over. Door de vlotte schrijfstijl kwam het verhaal over alsof ik naar een film zat te kijken. Het genre is actie thriller, maar geen hersendode actie. Het is actie met een inhoud. Hierdoor bleef ik maar verder lezen. Naar het einde toe wordt de spanning nog wat meer opgedreven, wat voor een extra climax zorgde.
Ik geef dit boek 4 sterren en vindt het een echte aanrader.

Meer recensies van KellyDePreester