Dit boek is net een ui

KellyvanEeten 17 november 2023
Wat zou jij doen als je de laatste mens op aarde was? En het grootste deel van de robots eropuit is om je te vermoorden?

Het boomhuis in het bos las voor mij als een ui: smaakvol en met verrassend veel lagen. De schrijfstijl van Klune is vlot, eenvoudig en to the point. De makkelijk verteerbare schrijfstijl maakt daarmee ruimte voor de diepere thema's die Klune in zijn boek verwerkt: eenzaamheid, vergeving en wat het betekent om een mens te zijn. Je beleeft het verhaal via verschillende unieke personages: laatste-mens-op-aarde Victor, sadistische robot-zuster Ratched, robotstofzuiger Rambo, robot-met-duister-geheim GIO en mens-vernietig-robot Hap. De personages van Klune zijn allesbehalve doorsnee en spatten van het papier af.

In het boek zijn verschillende easter eggs verstopt: verwijzingen naar sprookjes (Pinokkio) en moderne literatuur en films als TopHat. De leesclub van Hebban had er nog veel meer ontdekt, maar ik ga ze niet allemaal verklappen. ;)

Ik geef het boek het boomhuis in het bos vijf sterren!

#hebbanleesclub

Meer recensies van KellyvanEeten