Een verrassende, super originele en spannende thriller

KimCoenen85 21 april 2024
Door uitgeverij The House of Books werd ik verrast met een recensie-exemplaar van deze nieuwe thriller die bijna verschijnt. Hierdoor had ik de kans om nu al van de thriller te gaan genieten. De bijzondere en intrigerende cover en de veelbelovende flaptekst maken me nieuwsgierig naar het verhaal, ik verwacht een bijzonder en origineel verhaal.

Wanneer Freya Lockwood door haar excentrieke tante Carole wordt gebeld, dat haar oom Arthur Crockleford onder mysterieuze omstandigheden is overleden, keert Freya terug naar haar schilderachtige Engelse geboorteplaats. Arthur was haar voormalige mentor en leerde haar alles over antiek. Een heftige gebeurtenis zorgde ervoor dat Freya hem voorgoed de rug toekeerde. Om antwoord te krijgen op alle gebeurtenissen gaat Freya samen met haar tante Carole op zoek naar antwoorden. Het brengt hen naar een oud landhuis waar een weekend voor antiekliefhebbers is georganiseerd. Maar niets is daar wat het lijkt. Veel antiek is vervangen door slechte reproducties en andere gasten gedragen zich erg geheimzinnig. Wat is er aan de hand op het landgoed en waar was Arthur bij betrokken? Zullen Freya en Carole de waarheid achterhalen of zal de moordenaar opnieuw toeslaan?

Ik ben direct bij de start van het boek echt positief verrast door de fijne, sfeervolle en levendige schrijfstijl van C.L. Miller. Het verhaal leest erg fijn en gemakkelijk, waardoor je op en top van de raadsels, mysteries, spanning en geheimen kan genieten. Wat dit verhaal betreft, bevat het dit allemaal.

Het verhaal begint met een goed en spannend proloog, dat je direct als lezer weet te prikkelen en je nieuwsgierig maakt naar meer en een hoop vragen oproept. We volgen het verhaal vanuit Freya en Carole. Tussen de hoofdstukken door wisselt dit perspectief, wat duidelijk wordt aangegeven. Beide vrouwen zijn uniek, totaal verschillend en met veel gevoel en finesse neergezet. Van Freya kan ik haar doortastendheid en haar scherpe en opmerkzame karakter erg waarderen. Carole weet als geen ander goed met mensen om te gaan om op die manier antwoorden te ontfutselen.

Het verhaal zit ontzettend goed in elkaar, is origineel, spannend en weet je van het begin tot het einde te boeien. Al direct vanaf het begin weet je dat er een reden is waarom Freya uit de antiekwereld gestapt heeft en ze haar rug naar Arthur heeft toegekeerd. Wat er gebeurd is, blijft lange tijd onduidelijk. Ook de geheimen, raadsels en het verleden zijn goed en op sterke wijze met elkaar verbonden. Je wordt als lezer aangespoord mee te puzzelen en je wordt meerdere malen op het verkeerde been gezet. Tegen het einde wordt het verhaal erg spannend en zitten er nog verrassende gebeurtenissen in de verhaallijn.

Een moordgids voor antiekverzamelaars is een verrassende, super originele en spannende thriller. De personages zijn met aandacht en gevoel neergezet en het verhaal is vlot en levendig geschreven. Het verhaal zit vol raadsels, zoektochten en spannende ontdekkingen. Niets is wat het lijkt en hierdoor weet het verhaal je van het begin tot het einde in zijn greep te houden. Een erg goede thriller!

Meer recensies van KimCoenen85