Een leuke en fijne feelgood novelle

KimCoenen85 29 maart 2024
Alleen al de cover en de titel maken me nieuwsgierig naar deze nieuwe feelgood novelle die onlangs verscheen bij De verhalenfabriek. Ik ben erg blij dat ik al een recensie-exemplaar ontvangen heb en dus al kan gaan genieten van deze veelbelovende novelle. Het is het eerste verhaal van Brigit Boelckens dat ik ga lezen.

Natasha is gelukkig met haar single bestaan. Hierdoor heeft ze tenminste alle vrijheid om te doen waar ze zelf zin in heeft, zoals op een roadtrip gaan met haar beste vriendinnen Marscha en Sasha. Toch mist ze wel eens iemand in haar leven als ze bijvoorbeeld zondag alleen zit te genieten van vers gebakken croissants. In Duitsland staat de ‘Bridegroom’s Oak’; een holle boom waarin vrijgezellen een bericht en oproep voor een partner kunnen achterlaten. Natascha besluit ook een brief achter te laten. Ze verwacht niet, want hoe groot is de kans dat iemand haar bericht leest die ook nog eens bij haar past? Of zal er toch zoiets bestaan als liefde op het eerste bericht?

Brigit Boelckens heeft zonder twijfel een heerlijke op en top feelgood schrijfstijl. Ze schrijft namelijk vlot, levendig en lekker luchtig. Hierdoor kan je echt even onbezonnen van de leuke novelle genieten.

We volgen Natascha, deze jonge en doorsnee vrouw is een leuk en vrolijk personage, waarin je je als lezer gemakkelijk kan verplaatsen. Ze heeft een mooi en leuk leven, al focust het verhaal zich helaas enkel op haar vriendinnen en haar liefdesleven. Haar vriendinnen zijn leuke personages, al krijg ik er niet een volledig en goed beeld van. Enkel Ulrich, de Duitse man van de brief, wordt wat uitgebreider neergezet.

Het verhaal heeft een leuke en grappige verhaallijn, ondanks dat het verhaal weinig diepgang kent, heeft het verhaal wel genoeg wendingen en gebeurtenissen in zich waardoor je geboeid blijft en het verhaal verder wil lezen. Wel moet ik eerlijk zeggen dat sommige wendingen en keuzes die Natascha maakt, voor mijn gevoel wel snel gemaakt zijn. Ook haar houding naar haar vriendinnen vond ik soms wat twijfelachtig. Wel is het een heel leuk en romantisch verhaal met een fijn en goed einde.

Liefde op het eerste bericht is een leuke en fijne feelgood novelle. Brigit Boelckens heeft een vlotte, levendige en luchtige schrijfstijl, waardoor je met volle teugen geniet van het liefdesverhaal. Natascha is een leuke doorsnee jonge vrouw, waardoor je je gemakkelijk en zonder problemen in het personage kan verplaatsen. Een leuke novelle.

Meer recensies van KimCoenen85