Een indrukwekkende en bloedstollende pageturner

KimCoenen85 28 april 2024
Ik las al eerder Alter Ego van Esther Verhoef. Een boek dat bij mij ook erg in de smaak viel. Nu dit al eerdere boek van Esther Verhoef als midprice bij Uitgeverij Prometheus verschijnt, kreeg ik als recensent de kans om het boek eindelijk eens te gaan lezen en recenseren. Het boek heeft een opvallende en knallende cover door de explosie van de geel-rood-roze kleuren. De vrouw in donkere kleding spat daardoor des te meer uit het beeld. De titel is op sterke wijze in het sprekende beeld verwerkt. Ik heb hoge verwachtingen van deze literaire thriller.

Emma van Eerd is dierenarts en woont samen met haar veertienjarige dochter boven de praktijk. Als tijdens haar nachtdienst twee gemaskerde en gewapende mannen de praktijk binnen dringen en Emma een levensreddende operatie op hun zwaargewonde vriend moet uitvoeren, is dat pas het begin van een berg ellende. Want hierna is Emma nooit meer veilig.

Wat een grandioos goede, spannende en pakkende pageturner! Door het heftige begin waarbij Emma bezoek krijgt tijdens haar nachtdienst van twee gewapende en gemaskerde mannen verandert haar complete leven in een nachtmerrie.

Esther Verhoef heeft een hele levendige, vlotte en krachtige schrijfstijl. Ze weet het verhaal met zoveel sfeer, spanning en gevoel neer te zetten dat je helemaal opgaat in het heftige en bloedstollende verhaal. We lezen het verhaal van moeder Emma die alleenstaande moeder en dierenarts is en haar puberende tienerdochter Emma. Alle personages zijn doordacht met gevoel en aandacht neergezet en het zijn unieke, realistische en sterke personages.

Door het razend spannende begin weet Esther Verhoef je zonder twijfel de sterke verhaallijn in te trekken die zich daarna langzaam en steeds heftiger ontvouwt. Het verhaal kent verrassende wendingen en gebeurtenissen en Esther Verhoef weet je meermaals op het verkeerde spoor te zetten. De twists zijn sterk, goed uitgewerkt en houden de spanning in de verhaallijn optimaal. Ondanks dat, weet ze je met een verrassende en indrukwekkende plottwist helemaal van je sokken te blazen. De puzzelstukjes vallen perfect op zijn plek en het verhaal wordt volledig en compleet afgerond. Met een mooi epiloog weet ze echt nog de allerlaatste puntjes volledig op de i te zetten.

De nachtdienst is een indrukwekkende en bloedstollende pageturner die me direct door het spannende begin wist te pakken. Het verhaal kent sterke, realistische en goed uitgewerkte personages. Het verhaal is vlot, levendig en met veel sfeer, gevoel en spanning geschreven. Het verhaal weet je meermaals te verrassen en kent een geweldige plottwist. Deze thriller moet je absoluut gaan lezen! Een must-read!

Meer recensies van KimCoenen85