Een leuk, sprekend en liefdevol prentenboek

KimCoenen85 27 april 2024
Met deze opvallende, drukke en sprankelende cover weet dit prentenboek zonder twijfel mijn aandacht te trekken. Op de groen gespikkelde cover zien ze een super schattig geschetst ezel knuffeltje dat lief en aandoenlijk op je overkomt. Door de drukke achtergrond is wel de titel iets minder goed leesbaar. Wel is deze perfect afgestemd op de illustratiestijl.

Mia en Lui zijn beste vriendjes en doen alles samen. Zo ook samen fietsen, maar er is geen één fiets die de goede grootte heeft voor Muli. Als ze dan ook samen gaan fietsen, gaat Muli voorin het fietsmand van Mia, zodat ze toch samen op pad kunnen. Muli droomt van een eigen fiets. Zal hij ooit zelf op een fiets rijden?

Het prentenboek is geschreven door Catherine Anen en getekend door Christine Majerus. Beide hebben ze een voorliefde voor fietsen en Christine is zelfs Luxemburgse fietskampioene. Dat maakt dit bijzondere prentenboekje nog specialer en leuker.

Ik vind de illustratiestijl van Christine Majerus helemaal geweldig en deze spreekt me enorm aan. Het zijn echt hele sterke, heldere en mooie tekeningen die erg origineel en eigen zijn en erg spreken. Catherine weet door middel van weinig tekst toch een krachtig en helder verhaal over inclusie, vriendschap en familie neer te zetten. Het is een duidelijk en kort verhaal.

Een fiets voor Muli is een leuk, sprekend en liefdevol verhaal. Catherine weet met een heldere en krachtige tekst een bijzonder verhaal neer te zetten over familie, vriendschap en inclusie. Christine weet het verhaal te verlevendigen met sterke, unieke en prachtige illustraties. Het resultaat is een prachtig en liefdevol prentenboek.

Meer recensies van KimCoenen85