Actiethriller

kiroos81 23 april 2024
Via de leesclub van Sterrenthriller heb ik Jachtseizoen mogen lezen.
Mijn eerste kennismaking met de auteur M.W.Craven.

Jachtseizoen gaat over Ben Koenig, een ex U.S. Marshal behorend tot de elite die jacht maakte op de beruchtste misdadigers van Amerika. Zes jaar lang is Ben daarna onder de radar gebleven totdat hij wordt gevonden en gevraagd om een vermissing op te lossen. Echter heeft Ben een zeldzame aandoening waardoor hij geen angst kent....helpt dit hem om zijn taak vervullen?

Je leest vanuit het perspectief van Ben. Je kruipt in zijn hoofd en leert op deze manier zijn personage kennen; zijn verleden en heden, maar ook zijn gedachtengang. Voor mij werkte dat vertragend. Het voelde alsof elk detail uitgebreid beschreven werd. Uiteindelijk heb je het kijkje in het hoofd van Ben wel nodig om te begrijpen wat er is gebeurd en waarom hij bepaalde keuzes maakt. Naast Ben worden een aantal andere personages geïntroduceerd waarvan Jen de meeste interessante is. Een keiharde ex-collega met wie Ben het niet goed kan vinden, maar hem toch om een of andere manier lijkt te willen helpen...Ik vond het jammer dat haar rol niet groter was in het verhaal. Ze bleef voor mij te mysterieus.
In het boek zit een grote mate van spanningsopbouw, wel nieuwsgierig naar het vervolg en dat bleek meermaals verrassend te zijn. Toch is het niet mijn type thriller dat ik graag lees, het is teveel actie, af en toe te gewelddadig. Een vervolg zou ik dan ook niet zo snel lezen, maar ik kan mij goed voorstellen dat menig lezer wel fan is van de schrijfstijl van Craven en staat te popelen om meer te lezen over Ben Koenig!

Bedankt @lsamsterdam voor dit exemplaar!

Meer recensies van kiroos81