Heerlijke feelgood

kiroos81 29 april 2024
Lizzy, eigenaresse van boekwinkel Lectori Salutem lijkt een heerlijke zomer tegemoet te gaan. Haar winkel loopt goed, ze is dolblij met haar vriend Bram, maar dan komt haar moeder onverwachts naar Nederland. Ikram, haar beste vriendin krijgt een hoofdrol in de Zingende Zomer, maar ervaart ook een lastige situatie. Lizzy maakt zich zorgen. Hoe zal dit aflopen?

Hartje zomer is een fijne feelgood om als tussendoortje te lezen.
Het verhaal straalt liefde en warmte uit. De schrijfstijl nam mij mee naar hartje zomer. Ik voelde de bezorgdheid en liefde van Lizzy voor haar ouders en vriendin, de spontaniteit en vrolijkheid van Ikram, de liefde van Bram voor zijn restaurant en Lizzy, het flamboyante, extraverte van Annabelle en de zachtheid en rust van Henk, Lizzy's vader. Het verhaal leest vlot, bevat humor en ook serieuzere thema's worden aangesneden.
Hartje herfst zet ik zeker op mijn "nog te lezen" lijstje. Ik ben nieuwsgierig naar het begin,  maar deze novelle kan prima los gelezen worden.
Kortom een heerlijke novelle voor op vakantie, aan het strand, op het terras, in het zonnetje, daar waar je een zomers gevoel van krijgt!

Bedankt Verhalenfabriek voor dit tussendoortje!

Meer recensies van kiroos81