Dit. Is. Jouw. Baas.

Krista Feije 08 november 2023
Op 12 november 2023 komt een nieuwe novelle van schrijfster en gepassioneerd dierenarts-assistente Cynthia Zwagemaker uit. Eerder verscheen haar feelgood ‘Niet naar Bali’ in de verhalenbundel Slipperdagen en zomerjurken.

In Hart voor de baas volgen we de 29-jarige Bobbi, die als paraveterinair in een specialistenkliniek voor dieren werkt. Bobbi is, naar eigen zeggen, een einzelgänger, heeft een hekel aan de zomer en een gruwelijke hekel aan sociale aangelegenheden. Toch sluiten wij lezers haar direct in het hart door haar aandoenlijke en humoristische gedachtegang. Nadat ‘werkmattie’ Kim op staande voet wordt ontslagen, komt de verontwaardigde Bobbi oog in oog te staan met haar nieuwe baas. De ‘kantoorkakker’, met een riant salaris en dito onderkomen, Laurens Valkensteyn. Na een bewogen eerste ontmoeting op de zaak, volgt de tweede meet-cute in een regenachtig herfstbos en dan is de spanning tussen de twee al snel om van te snoepen. Zal het lukken om de gewenste professionele houding tussen leidinggevende en werknemer te blijven waarborgen nu er duidelijk sprake is van aantrekkingskracht?

Cynthia Zwagemaker vertrouwt vol originaliteit en vaart een keur aan emoties toe aan het papier. De schrijfster werkt karakters goed uit, ondanks het geringe aantal bladzijden, en brengt met ogenschijnlijk gemak een fijne, erotische spanning naar voren.
Net als een web dat glinstert in de ochtenddauw van de herfst is deze novelle een klein kunstwerkje, dat je de tijd even laat vergeten. Er zit veel potentie in deze auteur die graag schrijft met pen op papier en haar kat Dempsey op schoot.

Meer recensies van Krista Feije