Heroïsch egoïsme?

24 oktober 2021
[3,5 sterren]

Hoe ver zou je gaan om liefde te vinden?

Soms maken we de verkeerde of egoïstische keuze omdat onze diepste verlangens ons ertoe aanzetten die beslissing te nemen... zelfs als we niet echt weten wat die diepste verlangens zijn. We voelen ons gekwetst of buitengesloten en zijn op zoek naar iets of iemand om ons een goed gevoel te geven. Dit verhaal gaat, denk ik, over deze zoektocht. En onderweg ontvouwt zich een avontuur.

Van sommige elementen van dit avontuur heb ik genoten (de kwetsbaarheid, het verlangen naar liefde, het whodunit-gedeelte, de potentiële aantrekkingskracht tussen de hoofdpersonages) en sommige elementen minder. Hoewel ik van het boek genoten heb, voelde het niet erg vernieuwend aan en leek het veel op andere sprookjesachtige verhalen. Behalve de hoofdpersonages voelden de andere personages een beetje vlak aan en ontbrak het hen aan achtergrondverhaal, karaktereigenschappen, motivaties enz. Het mysterie en de romantiek maakten het lezen de moeite waard.

Ik bleef lezen omdat ik geniet van een 'enemies to lovers story'. Dat is ook een van de belangrijkste redenen waarom ik het vervolg zou willen lezen.

Meer recensies van