Hartverwarmend prentenboek

KvdRuit 14 maart 2020
Zelden heb ik zo’n bijzonder boek in handen gehad als De Jongen, de Mol, de Vos en het Paard. Echt een cadeautje voor jezelf, je gezin of een ander. Ik krijg van hier een geluksgevoel van, alsof ik de hoofdprijs in de loterij gewonnen heb.
De kaft is al beeldschoon om te zien. Gouden letters, een mooie stevige kaft, een lettertype waardoor het lijkt alsof het met de hand geschreven is. Dat komt heel persoonlijk over op mij als lezer. Met donkerblauw linnen is de rug van het boek gebonden, doet Engels aan, een beetje het “Winnie de Pooh”- gevoel. De bladzijden zijn vervaardigd van stevig papier, dat pakt lekker vast voor de jongere lezers. De vertaling is van de hand van Arthur Japin, wat prachtig verwoord allemaal!
Dit boek bevat veel wijsheden, is een prenten boek vriendschap, liefde en troost. De unieke prenten zijn een lust voor het oog. Sommige tekeningen zijn ingekleurd, andere weer zwart-wit. Dit prentenboek wil je gewoon niet aan de kant leggen. Het maakt niet uit, of ik voorin, achterin of in het midden begin met lezen: het raakt me, het ‘pakt’ me, het inspireert me. Ik vind het gewoon mijn lievelingsboek.
Dit boek is voor mij een “hebbeding” en ik kan geen kritisch woord over dit boek kwijt. Voor mij is dit het prototype van een perfect boek, vol humor, tederheid en liefde. De wereld wordt er een stukje mooier van.
Dit prentenboek is verkrijgbaar in de boekhandel of online.

Meer recensies van KvdRuit