Een fijne feelgood

LaurianneBooks 20 oktober 2022
3.5 ⭐️
Op zoek naar een fijne feelgood? Ben je bovendien een écht catlady? Dan is Katzwijm het boek voor jou!
Deze feelgood is voorzien van alle typerende misverstanden, twijfels en vergissingen. Cliché, maar in dit genre moet dat ook gewoon. Maar die clichés zijn buiten het hoofdpersonage gerekend. Didi is net geen cliché hoofdpersonage. Ze is een dame die niet perse op zoek is naar liefde, maar er eerder toevallig in valt. Hoewel ze in het begin als een erg naïef en bevooroordeeld personage overkomt, weet Didi een mooie groei doorheen het verhaal te maken en leert ze om eerste indrukken achter zich te laten. Haar liefde voor haar twee viervoeters veranderd gelukkig niet. Ook de bijpersonages zijn goed uitgediept, hoewel deze soms iets of wat cliché aanvoelen.
De insteek met de katten voelt als mede kattenliefhebber erg vertrouwd en herkenbaar aan.
Natuurlijk kunnen ook plottwists niet ontbreken. Hoewel deze voor mij redelijk voorspelbaar waren, gaven ze extra dimensie aan het verhaal.
De schrijfstijl van Brenda Broekhart is erg aangenaam om te lezen. Ze heeft een leuke manier om personen en gebeurtenissen te omschrijven dat erg dynamisch overkomt. Als Vlaming zijnde voelde het erg Nederlands/ Hollands aan, maar dat mag ook gewoon met een boek van Nederlandse bodem. Het maakte het net erg typerend en gaf het extra charme!
Kortom: ik ben fan van deze fijne feelgood, ondanks de clichés. Ik lees graag meer van deze schrijfster!

Meer recensies van LaurianneBooks