Sterk concept, uitwerking helaas minder sterk.

LaurianneBooks 23 juni 2022
2.5/5
Schaduwen is het eerste boek in de reeks 'Het verloren kristal' en volgt het verhaal van vier magische scholieren.
Het idee en het opzet van dit boek is een fijn en interessant gegeven: een goede queeste, stevige portie mysterie en magie in een fantasierijke wereld. De uitwerking was voor mij helaas wat minder.
Het tempo in het boek ligt enorm hoog, er worden vaak tijdssprongen gemaakt wat soms wat verwarring brengt maar ook worden sommige gebeurtenissen (die in mijn ogen best belangrijk waren) niet beschreven of met een zin toegelicht. Het boek leest vlot door het snelle tempo, maar er gaat ook veel essentiƫle achtergrond verloren hierdoor. Ook de logica in de gebeurtenissen lijkt zo soms ver te zoeken.
Ook vond ik het vaak lastig om me een concreet beeld te vormen bij bepaalde scenes. Ik ben een erg visuele lezer en vind het geweldig om me alles voor te stellen. Dat ging bij dit verhaal lastiger voor mij.
De personages wisten me ook niet echt vast te grijpen. De relaties onderling lijken eerder oppervlakkig en ik vond de toxische relatie tussen Nika en Noel niet echt een pretje om te lezen.
Voor mij is dit dus een boek met veel potentieel, maar ik miste echt wel wat achtergrond en uitdieping, waardoor ik me minder goed kon inleven. Als je fan bent van fantasy zonder poes pas, sterk gebaseerd op gebeurtenissen - dan is dit boek voor jou wel een aanrader!

Meer recensies van LaurianneBooks