Weer een magisch staaltje schrijfwerk van Laura Diane haar hand

LaurianneBooks 20 december 2023
Is het een verrassing voor mensen die me een beetje kennen dat ik dit boek vijf sterren geef? Nee, natuurlijk niet. Maar is het volledig verdiend? Ja, uiteraard wel! En ik ga je precies uitleggen waarom.

Na het lezen van boek 2 zat ik uiteraard, net als de rest van de lezers, in grote spanning. Want, hoe gaat het nu verder? Wat met Ayla? En Owen? En hoe gaan ze het aanpakken?
Ik verklap niks, maar wat ik wel zeg: dit boek is zo anders dan ik had verwacht, en dat zeg ik op de meest positieve manier. Dit laatste, afsluitende deel van de Magic Kingdom trilogie is zo volledig anders dan de vorige twee en tegelijkertijd past het perfect in het plaatje. Dit, zoals Laura Diane het heeft neergepend, is hoe je een serie volwaardig afsluit.

We gaan in dit boek verder dan de verhaallijn. We gaan dieper. Dieper in de personages hun gedachten en gevoelens, hun motieven. Laura neemt de tijd en ruimte om belangrijke zaken omtrent mentale gezondheid aan te halen, en het verhaal van Ayla (en ook Owen) weet je te raken in het diepste van je ziel. Ik vind het zo moeilijk om het echt goed onder woorden te brengen zonder te spoilen. Dus ik ga het hierbij houden en ontdek zelf wat ik bedoel met 'verder dan de verhaallijn'.

Daarnaast komt uiteraard ook Laura haar (mag ik zeggen iconische?) schrijfstijl weer terug. Het is werkelijk een plezier om alle easter eggs te ontdekken en om er zelf nog veel meer uit te halen. Al die subtiele quotes die zo mooi verwerkt zijn en die de Disney fans meteen laten glimlachen. Hoe je al die personages met slechts enkele zinnen meteen kunt koppelen aan een Disney character - ze doet het toch maar weer. Deze trilogie is het soort boeken dat hoe vaker je het leest, hoe meer dingen je eruit gaat halen. Bovendien hou ik ook enorm van haar beschrijvende stijl die toch net genoeg ruimte laat om het zelf in te vullen. De mooie gouden lijn tussen een wereld schetsen en je lezer vertrouwen om het zelf verder te kleuren.

Ja, het is geen geheim dat ik hou van Laura Diane haar verhalen. Maar ze kan dan ook gewoon écht toveren met woorden.

Meer recensies van LaurianneBooks