Episch van begin tot einde

LaurianneBooks 16 november 2022
Een boek dat zicht afspeelt in Disney World roept hoge verwachtingen op - zeker als Disney liefhebber. Al meteen kan ik zeggen: al deze verwachtingen worden meer dan ingelost.
Ik was al enorm fan van Laura Diane haar schrijfstijl in haar vorige boeken en ook deze komt in dit boek weer terug. Quotewaardige passages (Laura haar boeken zijn de enige die ik annoteer, dat spreekt dus voor zich), spannende cliffhangers, fijne beschrijvingen van de omgeving en personages, ... Maar waar dit boek nét iets verder gaat dan haar vorige verhalen zijn de personages. Alle subtiele Disney referenties die verstopt zitten in de kenmerken, uitspraken en persoonlijkheden van de personages brengt dit boek naar een volgend niveau. De personages zijn sterk en diepgaand maar weten toch nog een hele hoop geheimen voor zich te houden.
Daarnaast is de hele setting ook geniaal en uniek. Ook als non-Disney fan kun je het verhaal perfect volgen door Laura haar fijne beschrijvingen. En voor mij hebben deze beschrijvingen gezorgd dat ik nog meer naar Disney World wil gaan.
Het einde is niet bombastisch of heeft geen giga cliffhanger, maar dat is hier ook gewoon niet nodig. De laatste zin blijft nog even nazinderen op een goede manier, je moet het echt even laten bezinken. En dan wil je verder lezen, maar deel 2 is dus helaas nog niet uit. Ik heb nu al spijt dat ik het boek op zo een recordtempo uit las omdat ik gewoon niet kon stoppen met lezen.
Tussen Twee Vuren was voor mij een episch avontuur van begin tot einde en een echte must-read voor Disney fans!

Meer recensies van LaurianneBooks