Een fijne feelgood

3.5⭐️
'Lekker Niet Perfect' start aan een razendsnel tempo. Je krijgt als lezer meteen enorm veel personages, info en gebeurtenissen mee wat lichtjes overweldigend is. Gelukkig neemt het tempo na enkele hoofdstukken een rustiger tempo aan dat een pak aangenamer leest.
Mirjam Aarts schrijft op een heel fijne manier, die uitnodigt om mee te duiken in het leven van Nina. Je kuiert mee door Utrecht, voelt de schaamte van haar misstapjes en kunt haast de boeken ruiken in Elly's boekenwinkel.
Nina, het hoofdpersonage, is een erg dynamisch en veelzijdig persoon. Ik kon me niet echt aan haar spiegelen, maar het was toch erg fijn om mee in haar dagelijkse leven te duiken. De nevenpersonages daarin tegen waren voor mij allemaal erg oppervlakkig en leken in elkaar over te lopen.
Het verhaal heeft een erg fijne boodschap: dat het belangrijk is om je eigen geluk te maken en je niet te spiegelen aan het succes van andere.

Meer recensies van LaurianneBooks